Prat

Nu är det måndag igen och läxorna väntar. Man orkar riktigt inte med allt nu när det är så här mycket och man är trött efter en hel termins kämpande. Ett prov idag och två förra veckan bara det gör det slut i huvudet på mig, men sen ska jag skriva ett arbete också. Tackar säger jag jullovet!

Jag satt och kollade på nyheterna om mordet på den här 16åriga killen Riccardo och det är helt absurt hur det går till.  Bara för att man inte kan säga vilken exakta spark som gjorde så han dog så är det svårt att döma nån för mord. Men enbart den sparken hade inte dödat honom, utan alla sparkar och slag på vägen till den där "sista sparken" var dödande. Alla som var med och sparkade och slog honom har sin delaktighet i mordet. Jag förstår inte hur man kan säga "nej, jag dödade honom inte. Jag sparkade inte sist". Då blir det "Nej, det var inte jag som börja" fast baklänges. Helt sjukt säger jag bara. Stackars Ricchardos familj!

Tidigare idag hade jag så mycket som jag skulle skriva men nu blev det tomt i skallen.

Hur som helst, imorgon ska vi åka in efter geografin till Uppsala och bowla och käka på resturant med klassen. Vi har världens bästa klass så jag tvivlar inte en sekund på att det kommer att bli trevligt trots att jag inte kan bowla.

Helgen har varit ur mysig, vi har bara myst och haft det trevligt.  Lördagen var jag inne med mor, far och moster och julshoppade sen kom Richard och gjorde oss sällskap. Sedan åkte vi hem till Richard och mös mer!
Söndagen var också mysig med ännu mer julshopping och en efterlängtad macka från Subway!

Sara är i stan och jag har inte haft tid att träffa henne ännu och inte i morgon men jag hoppas att det blir en dag som vi kan ses på, om hon har tid!

Nej, jag ska läsa på om bananplantage. HÖRS!

Säg vad du tycker

Säg vad du tycker!

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg (Så jag kan gå in och snoka där):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0