Jag fran varmen..

Nu sitter jag och Richard vid varsin dator nere i lobbyn. Vi vantar pa Basse och Amanda, vi ska ga och ata bara vi fyra.

Igar tog vi en longtailboat ut pa havet. Forst fick vi stanna vid en boj pa havet, dar fick vi en pase med brod att mata fiskar med. MASSOR av fiskar. Det var manga i olika farger som simmade upp till ytan. Fiskarna var inte skygga alls och at direkt fran min hand. Hade jag velat hade jag kunnat ta upp en hand full med fiskar. Det var en riktigt cool upplevelse. Sen akte vi vidare till Bon Island som var en lite udde med strand runt om och en liten resturang. Dar lag vi en oas i kristallklart vatten vatten och mos. Senare akte vi vidare till en annan o med en lang strand. Dar at vi och badade i ett om mojligt annu vitare och kristallklarare vatten.

MASTE GA! HEJDA

Hallå Sverige!

Jag har haft sånt sjå att komma in här, hade glömt lösenordet. Men när jag väl är inne har jag inte en aning om vad jag ska skriva.

Vi har det jättebra.. 40 grader i solen och 35 i skuggan.. Otroligt varmt och solen tar så mycket att vi ser ut som rosa grisar allehopa.  Stränderna är långa och vita med turkost vatten. På kvällarna åker vi tuk-tuk och går i små affärer och shoppar. Maten är jättegod och alla är jättetrevliga.

Hotellet är jättefint, med otrolig service. Hotell lobyn och resturangen är helt öppen ut med tak och knappt några väggar . Det är så mysigt att sitta på verandan och äta frukost.
Ikväll är det "king Elvis night" på hotellet.. Då har dom BBQ buffé och livemusik. Vi har bokat bord så det kommer nog att bli jättebra.

I förrgår tog jag, mamma och Richard massage på stranden. Helt otroligt skönt. Efter det tog jag predikyr och manikyr. Det var så skönt att bli ompysslad.

Idag har vi haft en solfri dag eftersom alla är lite brända. Så vi tog taxi in till phuket city och shoppade. Hittade mycket fint. Rätt billigt är det också.. Richard köpte 3 tröjor och ett par badbyxor för ca 125 kr.  Jag köpte en jättefin klänning för 70 kr och en kjol för 50kr.

Nästa tisdag ska vi ta en segelbåt och åka ut till en ö och bo på hotell där. Från den ön ska vi till massa andra stränder som är kända. Exempel så är det en ö som dom spelade in en bond fim på. Bond-ön heter det till och med.

Richard ligger på rummet och läser, mamma och pappa sitter på balkongen och myser medans Amanda och Basse är och gymmar. Vi alla väntar på att få gå till resturangen klockan sju. Klockan är nu 18.04 så jag måste springa upp till rummet och göra i ordning mig.