Arbetskollega med döden.

Jag vet inte om jag kan säga bokstavligen talat men det är lite så jag känner.
Ålderdomshemmet - Din sista semester. Människorna som bor där måste ju känna att dom har blivit satta där för att väntan på döden. Det är förstås jättebra med ålderdomhem för till slut klarar man sig inte själv längre och jag måste säga att det blir väll mitt sista ställe också. Men att vara vid sina sinnens fulla bruk och förstå kan inte vara lätt. Det är vad jag ser varje dag på mitt jobb. Människor som har förlorat hoppet.


Jag blir lite irriterad på människor som inte kan ta sitt ansvar och istället skyller ifrån sig sina problem. Jag menar Blondinbella som har varit i Italien och blivit sexuellt trakasserad och utsatt för ett övergrepp. Hon och hennes tjejkompisar var ute på nån klubb och efteråt har hon sagt "Men sen kom de fram och frågade hur mycket vi kostade. Då kände vi att vi nog var på fel ställe." Redan där skulle dom ha funderat på att gå därifrån.

Att bli våldtagen eller sexuellt trakasserad är aldrig offrets fel. Jag har länge sagt "Man ska kunna dansa naken på en klubb utan att någon ens försöker röra." Men det gäller att kunna ta ett eget ansvar och eftersom ingen annan kan ta ansvar för sina egna handlingar så är det extra viktigt att du själv tar ditt ansvar om dig själv och ditt eget välmående. Till exempel om det är halt ute så försöker du att minska risken att halka genom att kliva av cykeln och istället gå. Då har du tagit ditt ansvar men om vi säger att du ändå halkar så är det inte ditt fel. MEN du har gjort vad du kunnat för att förhindra det och oavsett om du klev av cykeln eller inte så är det inte ditt fel. Isabella Löwengrip :"- Jag är arg över hur resebolagen fungerar. Reser unga tjejer utomlands är det bl.a deras ansvar att meddela och berätta om landet." Det är så lätt att skylla ifrån sig och glömma bort sitt egna ansvar.




Säg vad du tycker

Säg vad du tycker!

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg (Så jag kan gå in och snoka där):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0