Mitt kära Sverige.

Nu sitter jag här i ryssland och väntar på att min värd ska bli klar så att vi kan gå ut på stan. Vi ska åka och se massa sevärdigheter. själva.. min ryss tycker inte om de andra svenskarna värdar så det kommer bara att vara hon och jag. Lite tråkigt... men vad ska man göra.

I onsdags när vi kom hit så åkte vi tunnelbana, eller metro som det heter här, och den går så otroligt fort. säkert 70 km/h i de trånga tunnlarna. När vi kom hit till min värd så skulle vi äta middag. Jag lovar det var det konstigaste jag någonsin har ätit. Det var typ en tjock schnitzel och i mitten så var det ost och skinka, till det fick vi typ cous-cous fast brun.

Jag bor hos Veronika, hennes mamma och hennes morfar. De bor i en liten tvåa med periska mattor på väggarna. Köket är mindre än våran "blivande-bastu" och köksbordet är inte större än en 50cm gånger 50cm. Så vi äter två och två. Badrummet är lika stort som köket. Men deras standard här är så konstig. De har inget toalettlock och knappt någon toalettsist så jag vet inte hur de gör sina behov här.

Nu komer min värd så jag ska gå. Hörs!


Säg vad du tycker

Säg vad du tycker!

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg (Så jag kan gå in och snoka där):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0