RUSSIA

På onsdag åker jag till Ryssland som planerat.. om planen går då vill säga. Just nu sitter jag i Uppsala och har i stort sett varit in snöad hela dagen. okej, det var väll inte hela sanningen. Men mamma ringde faktiskt imorse och sa att jag inte fick åka till skolan och så gick det inga bussar förens klockan fyra. Anyway, ryssland var det.  Jo, det ska ju bli kul. Nu verkar det ha löst sig med min "host-family". Dock har jag inte hört något ifrån henne än. Och ja, det är en hon så richard är nöjd :)

När jag nu skulle logga in på min blogg så kom jag och tänka på när jag var lite yngre. Eller ganska mycket yngre. Jag och Emma Sandstedt skulle göra en mail till Emma så att vi kunde maila varandra. Vi kanske var 11-12 år då.  Min kusin, Sofia, hade redan visat mig allt jag behövde veta med datorn då. Det var lunarstorm, mail osv. Så jag kände mig ganska insatt  och sa åt Emma att gå in på hotmail så skulle jag visa  henne hur man gjorde.

Hon skriver in adressen och plötsligt börjar det ploppa upp diverse skumma rutor på nakna män på skärmen. Emma frågade skrämt vad hon gjort för fel och jag kollade vad hon egentlien hade skrivit för nånting. Varken jag och Emma var ju så särskilt bra på engelska på den tiden och Emma hade bara skrivit hotmail som hon tyckte att det lät och gjorde det lite mer svengelskt. Hotmale.com var vad hon fick till.


Nu sitter jag hemma hos Richard och han sitter vid sin dator och jag vid laptopen. I det vintersverige vi har utanför så är det faktiskt ganska mysigt. Snart ska jag gå och lägga mig. Kanske kolla på nånting på tv samtidigt och hålla tummarna för att snöovädret inte har lugnat sig så värst mycket tills imorgonbitti så jag kanske får en liten, liten sovmorgon!

                                                                                                                                    




Godnatt.

Säg vad du tycker

Säg vad du tycker!

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg (Så jag kan gå in och snoka där):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0