Koh Samet

Hallå!

Nu sitter vi ännu en gång på vårat internetcafé och dricker en watermelonshake, Richard och Saras är utbytta mot Ananasshaks. Saras bett börjar bli bättre trots att Richards hosta fortfarande är detsamma. Det blev ingen sjukstuga för honom idag, vi åkte som planerat istället till Koh Samet.

Koh Samet är en liten fin ö. Det mesta är ganska pitoreskt men på den stranden vi var, Hat Pa Kaew, var det ganska mycket folk -falanger. Men det var en fin strand och det låg några fina hotell runt omkring. Vill man ha lite mer lugn och ro ska man undvika just den stranden. Jag och Richard kommer nog att besöka ön igen och utforska lite med moped som man kan hyra där för 300bht/66kr per dag. Båtresan tur&retur kostade 100bht/22kr och inträde på ön 200bht/44kr. Vi har knäppt lite kort där som jag ska försöka lägga upp.

Jag tog vatten över huvudet igår när jag sa att jag var frisk som en nötkärna. Idag har min mage börjat strula och jag har så ont stundtals att jag vrider mig i smärta. Tack vare Ingrid och Mamma har vi ett mindre apotek med oss för alla sorters olika magbesvär. Jag har tagit några stycken och hoppas att det snart går över.

Kan bjuda på ett bild från våran strand


Nu måste jag springa hem igen. Magen bråkar!

puss


Säg vad du tycker
Postat av: Gitte

Gumman, hoppas ni har kryat på er!! Kram kram Moster

2009-12-13 @ 20:17:29

Säg vad du tycker!

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg (Så jag kan gå in och snoka där):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0