Tamnapar, BKK och motorbike..

Hallå alla!

Ledsen att det inte har blivit några uppdateringar, det har flera olika orsaker.

Efter mitt sista inlägg fick jag gå hem och lägga mig i feber. Jag vaknade morgonen därpå med feber som säkert låg runt 40sträcket och så låg jag och pendlade i två½ dag. På fredagen hade vi en planerad Bangkok resa i samband med att Sara skulle åka hem på söndagen. Så sagt och gjort åkte vi till Bangkok fre-mån. Vi hade det riktigt bra och Bangkok är en riktigt häftig stad. Jag har massor av bilder, men sitter dåligt till för att lägga upp dem just nu.
Vi shoppade i stortsett bara där, fast vi var också på 3D bio. Filmen var riktigt dålig men 3D var desto häftigare.
Shoppingen var bra. Vi var till de största köpcentrumen, vissa så höga att de hade 7-8 våningar. Vi trivdes som fisken i vattnet. Resan hem gick på 5 timmar. Vi råkade ta fel buss och hamnade på landsvägsbussen som åkte runt Pattaya och stannar överallt på vägen. Men hem kom vi..

Efter i måndags har vi i stortsett bara legat på stranden och inte gjort så mycket. Vi har bowlat, ätit gott och firat våran 3års dag. Vi var på Tamnapar classic forrest restaurant. Det är en restaurant utformad som en regnskog. Riktigt häftigt ställe med massor av fiskar, svanar, vattenfall etc. Richard tog lite kort som vi kan lägga upp senare. De har en häftig meny också - krokodil, struts, hjort, grodlår m.m.  Richard tog det förstnämnda, vilket han tyckte var gott.

Igår hyrde vi moppar/motorcykel och utforskade stranden och närområdet. Richard hade motorcykeln och sen hade vi två andra moppar som gick upp till 70-80km/h. För att lugna föräldrarna, kan jag säga att vi alla hade hjälm och att vi  åkte på i stortsett otrafikerade vägar. En moppe kostar 200bht=44kr för ett dygn. Motorcykeln 250bht=55kr.

Idag blir det bara sol, bad och god mat. En tripp till Koh Chang är planerad inom snar framtid.

Jag ska försöka att uppdatera oftare än var 9:onde dag. Richard hälsar så mycket till alla.

Puss o kram

Säg vad du tycker
Postat av: Anonym

Hej!

Skönt att få veta att ni använder hjälmar! Skulle behöva det här hemma också. Massor med snö och halt därunder. Lovis hälsar att snö är underbart. Man kan springa och slå med frambenen så att snön yr och så kan man gräva mullvadsgångar eller helt enkelt rusa fram och tillbaka i 180.... Idag sover Lovis middag i Richards gamla rum. Hon skulle absolut in där och gömde sig under några kuddar för att inte bli utkastad.

Anders, Edward och Adams kompis Johan är i Solna och jobbar, Adam fogar i lillstugan och jag städar och julhandlar.

Mormor mår utmärkt och hälsar.

Hittade ni ansjovis i Bangkok? Kanske kan göra en krokodillåda istället för Jansson på julaftonen. Man ska ju ta seden dit man kommer.

Kramar från Ingrid

2009-12-20 @ 13:14:37

Säg vad du tycker!

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg (Så jag kan gå in och snoka där):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0