Thailando dag 3 + lite bilder!

Hallå!

Det är fortfarande varmt och skönt och Thailand är fortfarande bäst!

Idag har vi legat på stranden, tyvärr har det varit lite blåsväder(tydligen har det varit värsta stormen ute på havet inatt) så vi gick upp och gjorde oss i ordning och åkte iväg tidigt. Vi åkte till en marknad som var ganska bra faktiskt. Man kunde hitta allt från klänningar, skor till dvdskivor och grillade insekter. Richard var sugen på att testa men det blev det inget av.

Just nu sitter vi på internetcafét igen. Blir lugnt ikväll, vi har planer på att åka till Pattaya imorgon på kungens födelsedag. Kungen är helig här i Thailand så det är en riktig nationaldag. Det kommer inte att säljas alkohol någonstans. Men det kommer att säljas "special thé" i småkoppar över bar. Vi får se hur länge vi blir kvar där. Vi har ju sett Patong och det var illa och Pattaya ska vara värre.

Att gå här på gatorna och i affärerna är som att ständigt vara på en scen. Thailändarna här är inte så vana vid oss falanger. Folk stannar på gatorna, pekar och stirrar. Efter en dag inne i Rayong är det påfrestande. Då är det skönt att få komma hem till våran strand.



Richard och Sara vid våran strandrestaurant där vi äter lunch.



Richard och...


... jag vid strandrestauranten.



Richard vid våran strand.




Det har varit högtvatten idag pågrund av blåsvädret ute på havet.

Nu sitter det en belgisk svensk-engelsk-thai-talande kille i 40-45 års åldern och pratar. Han satt här med oss igår också. Han har bott i göteborg och har en ganska.. bestämd åsikt om politik. Svensk sådan.

/Hörs igen, alla!



Säg vad du tycker
Postat av: fanny!

jag var i patong för två år sen, helt galet!

2009-12-07 @ 14:15:29
Postat av: Anonym

haha ingen alkohol på födelsedagen, hur ska man då firar den?!;P haha jag ser framför mig första gången nån skulle börja peka "va fan har jag redan fått en fläck på tröjan"



förlåt för mina dåliga skämt men jag tänkte att du ska in få tid att börja sakna de när du är borta hun;P

2009-12-10 @ 22:01:37

Säg vad du tycker!

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg (Så jag kan gå in och snoka där):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0