Thailando!

HALLÅÅÅÅ VINTERSVERIGE!!!

Resan började när Sara kom till oss på måndagskvällen. Ingen av oss hade ännu inte riktigt förståt att vi dagen därpå skulle till Thailand. Richard var sjuk med feber annars var allt som vanligt. Vi kollade på film och gick och la oss sen. Morgonen var tung efter bara ett par timmars sömn, speciellt för Sara som knappt sovit en timme. Vi åt och gav oss i väg och nu är vi här i Thailand.

Vi landade sju på morgonen. När vi flög över Bangkok var solen precis påväg up och vi flög genom en soluppgång. Resan ut till Rayong gick på två timmar, men det var inget som jag och Sara märkte av, vi sov oss igenom resan.  Väl vid hotellet och Hat mae ramphung stranden lämnade vi våra kläder och  slängde vi av oss våra kläder och gick de ca 40 meterna till vattnet och stranden. Tro mig när jag säger att vi njöt där vi låg i de 28 gradiga vattnet vid den 1,2 mil långa stranden. Efter ett par timmar på stranden gav vi oss i väg till ”down town” Rayong. Det tog oss 20min med en tuktuk och kostade oss 5kr var.

Idag har vi bara legat på stranden och slappat, försökt få lite grundbränna. Nu sitter vi på ett internetcafé med baccardi/Singha ca 30meter från havet. Skulle vilja lägga upp lite kort med antar att internet är för segt här + att jag inte har kameran här. Vi ska få lösenord till hotellets internet och tänkte ta mig lite tid då att ordna det.

Det är mycket billigare här än i Phuket. 6 öl/baccardi, 4 maträtter och 3st solstolar: 605bht = 133kr. Annars kostar en solstol ca 5kr. Som ni förstår lever vi loppan i paradiset.

Snart ska vi till Rayong igen och gå på nån bar.

/ hörs snart igen, puss och kram från ett sommarvarmt Thailand!


Säg vad du tycker
Postat av: Amanda

Asså aaaah, jag kan inte läsa det här! Blir galen... Haha.

2009-12-03 @ 20:29:26
Postat av: anna

aaaaaaaah jag dör! älskar bilderna=) haha vare du som tog den 4 maträtter:P

2009-12-10 @ 21:56:54

Säg vad du tycker!

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg (Så jag kan gå in och snoka där):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0